I'm going on an adventure

5 februari 2015

Voor iedereen die de Hobbit heeft gezien: ik voel me nu een beetje als Bilbo vlak voor zijn grote avontuur. Hij heeft geen idee wat hem te wachten staat, maar toch gaat hij. Weg uit het dorp waar hij nog nooit uit weggeweest is.

De vergelijking klopt niet helemaal, want ik heb het rustige Dronten drieënhalf jaar geleden al verruild voor het mooie Nijmegen. Maar toch... Voor het eerst in mijn leven stap ik alleen op het vliegtuig naar Schotland, om daar te beginnen aan het avontuur dat DTS heet.

Voor de mensen die niet (precies) weten wat ik ga doen, hier een korte uitleg. Ik ga DTS doen, een training van een half jaar met als doel God te leren kennen en Hem bekend te maken (voor alle Navigators een bekend thema). Eerst krijg ik 12 weken les over verschillende onderwerpen van het geloof. Daarna begint het echte avontuur: ik ga op outreach naar een ander buitenland. Daar ga ik het geleerde in de praktijk brengen. Waar deze outreach heen gaat is nog niet bekend, maar dat zal ik jullie laten weten.

Zaterdagochtend vertrek ik vanaf Schiphol met het vliegtuig richting Glasgow. Ik zal jullie daarna vast meer laten horen van mijn avontuur. Ik weet niet hoeveel tijd ik ervoor heb als ik daar ben, maar ik houd jullie op de hoogte!

Ik ben deze week van zoveel mogelijk mensen afscheid aan het nemen. Daar ben ik helemaal niet goed in, dus voor iedereen: 'Tot snel!'.

1. Taco Medema:
    5 februari 2015
    Een leuke aftrap van hopelijk een mooi avontuur.
  2. Tineke:
    7 februari 2015
    Je eerste nacht in Schotland. Slaap lekker. Veel plezier met je Poesiealbum.